Hvorfor feiler innlogging med BankID?
Det kan være flere grunner til at du ikke får brukt BankID. Dette kan skyldes nettleseren, engangskode, BankID på mobil eller at nettbanken er midlertidig utilgjengelig.
Hvis du får en feilmelding som starter med BID, så handler feilen om BankID.
Dette betyr BID-feilmeldingene
BID-C161 Oppstår når vi ikke finner en aktiv BankID på mobil-avtale på ditt mobilnummer. Løsning: Sjekk at du har skrevet rett fødselsnummer og mobilnummer. Bruker du engangskode-appen eller BankID-app må du logge deg inn med BankID, ikke BankID på mobil. |
|
BID-C325 Denne koden indikerer at det er en midlertidig feil hos din mobiloperatør. Løsning: Skru mobiltelefonen din av og på, og forsøk igjen. |
|
BID-1437 og BID-1407 Dette er en midlertidig feil som kan oppstå ved innlogging. Løsning: Forsøk på ny. Ta kontakt med kundeservice dersom feilen vedvarer. |
|
BID-C131 og BID-C293 Oppstår dersom BankID på mobil henger seg opp. Løsning: Vent et par minutter og prøv igjen. Dersom feilen vedvarer, skru mobiltelefonen din av og på. |
|
BID-C167 Oppstår når vi ikke finner en aktiv BankID på mobil-avtale på ditt mobilnummer. Dette kan oppstå hvis du for eksempel har byttet SIM-kort. Løsning: BankID på mobil fases nå ut, og BankID-appen overtar som løsning for å logge inn. Les mer og last ned BankID-appen. |
|
BID-9314 Passordet er tastet feil for mange ganger og det har oppstått en sperre. Løsning: Ta kontakt med kundeservice. |
|
BID 5000 Dette er en kommunikasjonsfeil som kan skyldes innstillinger i nettleseren din eller nettverket du er tilkoblet. Løsning:
|
|
BID-14a4 Det kan være flere årsaker til denne feilmeldingen, for eksempel at du har bestilt engangskode-appen men ikke tatt den i bruk. Løsning: Slett engangskode-appen og last den ned på ny. Dersom du ikke ønsker appen, ta kontakt med kundeservice. |
|
BID-1439 Denne feilen kan oppstå hvis du har tastet feil engangskode for mange ganger, eller hvis du har logget på fra flere ulike enheter. Løsning: Ta kontakt med kundeservice. |
|
BID 2032, 2033, 2034, 20a1, 20a2, 20b0, 20b1, 20c1, 2030, 2031 Kort fortalt oppstår disse feilmeldingene på grunn av tekniske kommunikasjonsfeil. Løsning: Prøv å lukke nettleser og åpne på nytt, eller bytte nettleser og logg inn på nytt. Hvis problemet ikke løser seg, kan du ta kontakt med oss for å få hjelp. |
Nå skal SpareBank 1 gå over til BankID-appen!
Det betyr at du som har brukt engangskode-appen eller BankID på mobil må gå over til BankID-appen.
Dette gjør du:
- Last ned appen i App Store eller Google Play
- Åpne BankID-appen og følg stegene